Általános szerződési feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Faktum Bútor Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Faktum Bútor Kft.) által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Faktum Bútor Kft. és Megrendelő a továbbiakban együttesen: Felek).

A www.faktumbutor.hu a SzEK.org (Szövetség az Elektronikus kereskedelemért Közhasznú Egyesület) mostantól Ecommerce Hungary Etikai Kódexét követi.

A kódex megtekinthető az alábbi oldalon:
https://ecommerce.hu/wp-content/uploads/2018/06/ecommerce-hungary-etikai-kdex-v20180625-final.pdf

Impresszum:

Faktum Bútor Kft.

6754 Újszentiván, Szigeti út 15.

Telefon: +36-20/375-1329

E-mail: faktum@faktumbutor.hu

Nyilvántartásba vette: Szegedi Cégbíróság

Cégjegyzékszám: 06-09-006352

Adószám: 11834018-2-06

Bankszámlaszám: 10102842-47832200-00000006 (Budapest Bank)

Szerződés nyelve: magyar

A Szolgáltató adatvédelmi nyilvántartási azonosítója: NAIH-65548/2013

Szakmai érdekképviseleti szerv: Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Tárhely-szolgáltató:

Codemakers Kft.

cím: 6724 Szeged, Pulz u. 12.

telefon: +3620/335-0512

email: info@codemakers.hu

weboldal: www.codemakers.hu

Rackhost Zrt.

cím: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

telefon: +36 22 78 76 74

email: info@rackhost.hu

weboldal: www.rackhost.hu

adószám: 25333572-2-06

Cégjegyzékszám: 06-10-000489

Bankszámlaszám: 10700433-67330115-51100005

IBAN: HU66 1070 0433 6733 0115 5110 0005

SWIFT/BIC kód: CIBHHUHB

  1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.www.faktumbutor.hu weboldalon található elektronikus áruházában (a továbbiakban: www.faktumbutor.hu webáruház) történik.

1.2. A szerződés nyelve a magyar. A szerződés tartalma, az ügyfélszolgálat, a panaszkezelés és a garanciális ügyintézés magyar nyelvű. A szerződés nem kerül iktatásra.

1.3 Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre.

A www.faktumbutor.hu webáruházban történő vásárlást, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza.

1.4. A www.faktumbutor.hu webáruházban történő vásárlás, elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.5. A www.faktumbutor.hu webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, aki elmúlt 18 éves. Cselekvőképességében korlátozott személy csak törvényes képviselője beleegyezésével veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Ezen beleegyezés megszerzése a cselekvőképességében korlátozott személy felelőssége és feladata. A Webáruháznak nem feladata és nincs rá lehetősége, hogy tudja vagy kiderítse, ki van a szolgáltatás igénybevételekor a felhasználói oldalon, ezért ennek felelőssége az ügyfelet terheli. A megrendelés leadása nincs regisztrációhoz kötve.

1.6. A vásárló a “Megrendelés” gombra történő kattintással kötelező érvényű ajánlatot tesz a bevásárlókosárban található árucikk(ek) megvételére, és elfogadja ezen Általános üzleti feltételek érvényességét.

1.7. A kézhezvétel megerősítése, amely a rendelés feladása után automatikusan kiküldésre kerül, igazolja, hogy a vásárló rendelését a www.faktumbutor.hu webáruház megkapta. A Faktum Bútor Kft és a Megrendelő közötti szerződés a visszaigazoló e-mail szerinti tartalommal jön létre.

1.8. A vásárló a www.faktumbutor.hu oldalon leadott rendeléssel elismeri, hogy jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató rendelkezéseit megismerte, megértette és elfogadja, a rendelés menetével tisztában van, továbbá az Adatvédelmi tájékoztatóban részletezett adatkezelésekhez hozzájárul.

1.9. A Faktum Bútor Kft fenntartja a jogot a webáruházon keresztül megrendelhető termékek, illetve a szállítási szolgáltatás árainak változtatására. A változtatások a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lépnek hatályba. A módosítás a megjelenítésig már leadott megrendelések értékét nem befolyásolja.

1.10. A webáruház üzemeltetője a megfelelő alapossággal kezeli a webáruházban szereplő adatokat, az üzemeltető azt jóhiszeműen, tájékoztató jelleggel tünteti fel, az adatok pontosságáért, teljességéért felelősséget nem vállal.

1.11 A Faktum Bútor Kft nem vállal felelősséget a tőle független okokból keletkező hibákért. Ilyen külső okok:

  • Internetes hálózatban keletkező probléma
  • E-mail szolgáltató által üzemeltetett spam szűrő működéséből adódó probléma
  • Programhibából, vagy technikai hibából adódó probléma

1.12. A termékekről feltüntetett képek tájékoztató jellegűek, jellemzően megegyeznek azzal a termékkel, amelyet a Megrendelő ténylegesen kézhez kap, de eltérés is előfordulhat, amellyel kapcsolatban felelősséget nem vállalunk.

1.13. Amennyiben a vásárlást megelőzően a termékkel kapcsolatban kérdése merül fel, kérjük, hívja, vagy keresse e-mailen ügyfélszolgálatunkat (2. pont), ahol készséggel állunk rendelkezésére.

  1. Ügyfélszolgálat

Faktum Bútor Kft.

Ügyfélszolgálati iroda helye: 6754, Újszentiván Szigeti u. 15.

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: hétfő – péntek: 7.30-16.00

Telefon: +36-20/375-1329

Mobil: +36-30/ 507-7436

Internet cím: www.www.faktumbutor.hu

E-mail: ugyfelszolgalat@faktumbutorbolt.hu

  1.  A szerződés tárgya

A szerződés tárgya a Faktum Bútor Kft. internetes áruházában található valamennyi árucikk. Az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit az árucikkhez tartozó konkrét oldalon tudhatja meg.

  1. Regisztráció

4.1. Az a kosár tartalmának tartós használatához kizárólag regisztrált felhasználók számára lehetséges. A regisztráció során az adatlap kitöltésekor egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása, továbbá néhány – a megrendelések teljesítéséhez szükséges – adat kitöltése szükséges.

Regisztrációhoz szükséges adatok: e-mail cím, jelszó, vezetéknév, keresztnév, telefon, irányítószám, település, utca, házszám.

4.2. A regisztrációt megerősítő levélben található visszaigazoló linkre kattintva, a regisztráció aktív állapotba kerül.

4.3. A Regisztráció nélkül is leadható megrendelés, ezzel is kiszolgálva a felhasználóbarát rendelési folyamatot.

4.4. Faktum Bútor Kft-t a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

4.5. Adatok módosítása:

A hibásan rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, az “Adataim/Adatok módosítása” menüpontban van lehetőség.

Aktív rendelést érintő adatok módosítására, az ügyfélszolgálati telefonszámokon lehetséges, abban az esetben, ha a rendelés még nem került kiszámlázásra, illetve kiszállításra.

4.6. A regisztráció megszüntetése az ugyfelszolgalat@faktumbutorbolt.hu címre, a regisztrált e-mailről küldött leiratkozás – unsubscribe tárgysorral ellátott levéllel történhet. Amennyiben a regisztrált vásárlónak nincs érvényes megrendelése, az adminisztrátor 24 órán belül törli az adatait a rendszerből. (Ha volt már korábbi megrendelése, a szállítási és számlázási adatokat a garancia idő végéig megőrizzük.)

  1. Vásárlás menete

5.1. A megrendelés feladása a kiválasztott termék vagy termékek kosárba helyezésével kezdődik. A Megrendelő a kosár tartalmát a jobb alsó sarokban található bevásárlókosár ikonra kattintva ellenőrizheti, illetve módosíthatja. A megrendelni kívánt termék mennyiségét is a ’Kosár’ menüben lehetséges módosítani, a „Mennyiség” mezőben lévő érték megadásával. A termék törlése a bevásárlókosárból az „X” gomb segítségével történik.

5.2. Második lépésben a “Pénztár” oldalon található, szállítási és fizetési feltételeket kell kiválasztani, valamint a Vevő adatait, a szállítási és számlázási címet kell megadni. A termékek saját kereskedésünkben történő személyes átvételére csak az „Előre utalás” és a „Bankkártyás fizetés” módok választása esetén van lehetőség.

5.3 Egy összegző rubrikában még egyszer láthatók a megrendelt termékek fő adatai, értékük és – ha van – a szállítási költség.

5.4. Az utolsó teendő, a felhasználási feltételek elfogadása. Végezetül a “Megrendelés elküldése” gombbal megerősítjük a megrendelést.  A vásárló a “Megrendelés elküldése” gombra történő kattintással kötelező érvényű ajánlatot tesz a bevásárlókosárban található árucikk(ek) megvételére, és elfogadja ezen Általános üzleti feltételek érvényességét.

  1. Fizetési módok

6.1. A www.faktumbutor.hu oldalon, az árucikkek mellett feltüntetett ár az árucikk vételára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót (ÁFA) is. A termékek mellett szereplő vételárak biztosan nem változnak meg a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban, Ön tehát azt az árat fizeti, amelyet megrendeléskor lát az oldalon.

6.2. A www.faktumbutor.hu webáruházban bankkártyával, illetve előre utalással fizethet.

6.2.1. Online bankkártyás fizetés: SimplePay

A megrendelt termékek árát, valamint a szállítás díját Ön a megrendeléskor fizeti ki bankkártyájával. A kiválasztott termékek megrendelése után Ön az OTP Simple Pay weblapjára kerül, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak minősített, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Megrendelőinknek csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál “fizetés bankkártyával” feliratra kattintsanak, majd az OTP Simple Pay felületén a kártya számát és lejárati dátumát megadják, vagy pedig, ha regisztrált felhasználók a Simple Pay rendszerén, akkor bejelentkeznek a fiókjukba és véglegesítik a fizetést.

Az Ön kártya adatai a Faktum Bútor Kft-nél nem kerülnek feldolgozásra.


6.2.1. Online bankkártyás fizetés: CIB

A Faktum Bútor Kft. (továbbiakban: webáruház) a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell a TLS titkosítást.

A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.

Mire figyeljen a vásárláskor?

  • Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
  • Tanulmányozza át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
  • Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
  • Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
  • Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
  • Használjon olyan böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges opciót!

A biztonságról

A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

Elfogadott kártyák

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

Fizetés lépései

  1. Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
  2. Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
  3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót.
  4. A sikeres hitelesítést követően folytatódik a fizetési folyamat.
  5. A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül. Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával


6.2.2. Átutalás:
Bankszámlaszám: 10102842-47832200-00000006 (Budapest Bank)

A rendelést megerősítő e-mailben található rendelésszámot, átutalásnál a megjegyzés rovatban, minden esetben fel kell tüntetni; a rendelések beazonosíthatóságának érdekében.

A megrendelés aktív feldolgozása az átutalás beérkezése után kezdődik.

6.3. A megrendelt és kiszállított termék a Faktum Bútor Kft. tulajdonában marad, amíg a fizetés teljes egészében meg nem történik.

  1. Szállítási feltételek

7.1. Faktum a megrendelt termékeket házhoz, vagy a választott Márkaboltunk egyikébe (7.7 pont) szállítja szállítmányozó cég igénybevételével vagy saját teherautóval. A fuvardíjat a Megrendelő viseli oly módon, hogy a fuvardíj a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Megrendelőtől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a szállítási díjak szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. Amennyiben a Megrendelő a második rendelés leadásakor jelzi és erre a Faktum Bútor Kft. visszajelzése alapján, még van lehetőség, akkor a Faktum Bútor Kft. összevonhatja a megrendeléseket. Összevonást csak abban az esetben tudunk elvégezni, ha a szállítási cím azonos a megrendeléseknél. A már teljesítés alatt álló csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Faktum Bútor Kft. a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a www.faktumbutor.hu weboldalán való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt csomagok vételárát nem befolyásolja.

A postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet módosításáról szóló 685/2023. (XII. 29.) Korm. rendelet alapján a vevőnek lehetősége van a Magyar Posta Logisztikát (továbbiakban: MPL) választani a kiszállításra. Mivel ez esetben a Faktum nem saját teherautóval végzi a szállítást, így az MPL szolgáltatásának igénybevételéhez további feladatok és költségek merülnek fel a gyártó számára. A kezelési díj ennek megfelelően 5.000 Ft. A kezelési díj tartalmazza a termékek MPL szállításhoz szükséges összekészítését, megfelelő csomagolást, szegedi átvevőpontra történő szállítást, illetve ezzel kapcsolatos adminisztrációt. A kezelési díj nem tartalmazza az MPL által történő szállítás díját. A kezelési díjat és a szállítási díjat az MPL-en keresztül a Pénztár oldalon tekintheti meg a vevő. Az MPL házhoz szállításra vonatkozó általános szerződési feltételei a következő linken tekinthetők meg: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf

7.2.1. A megrendeléseket a Faktum Bútor Kft. a honlapon közzétett feltételekkel teljesíti.

7.2.2. Szállítási határidő 4-6 hét.

A rendelés visszaigazolásától számítva 4-6 héten belül dolgozzuk fel, gyártjuk le és szállítjuk ki a megrendeléseket. Rendelés elfogadásáról visszaigazoló e-mailt küldünk. Hétvégén vagy ünnepnapokon érkező megrendeléseket a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra. A Faktum Bútor Kft. köteles a határidő lejárta előtt tájékoztatni a Megrendelőt az esetlegesen előforduló késedelemért. A 4-6 hetes kiszállítási határidő tervezett üzemi leállások alatt változhat, erről a Faktum Bútor Kft köteles tájékoztatni a Megrendelőt.

7.3. A megrendelt termékek személyes átvételére, a két Faktum Márkabolt egyikében van lehetőség. (7.7 pont)

7.4. A weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Faktum Bútor Kft., a Megrendelő által – a megrendelés feladásakor- megadott helyszínen teljesíti.

7.5. A házhoz szállítást végző cégek:

A Magyar Posta Logisztika Futárszolgálat

Szolgáltató partner: Magyar Posta Zrt

Honlapja: www.posta.hu

E-mail címe: customer.service@posta.hu

Telefonszáma: +361/767-8282, +361/333-7777

Faktum Bútor Kft. Saját teherautóval történő kiszállítása

Ügyfélszolgálati iroda helye: 6754, Újszentiván Szigeti u. 15.

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: hétfő – péntek: 7.30-16.00

Telefon: +36-20/375-1329

Mobil: +36-30/ 507-7436

Internet cím: www.www.faktumbutor.hu

E-mail: ugyfelszolgalat@faktumbutorbolt.hu

GLS Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. 

Székhelye: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u.2,

Cégjegyzékszám: 13-09-111755

Honlap: https://gls-group.eu/HU/hu/home

Telefon: (+36 29) 886 700

Mobil: (+36 20) 890-0660

Sem a postai futár/GLS, sem kollégánk nem köteles a megrendelést ajtóig szállítani, mindössze a ház kapujáig. Ebben az esetben a vásárló köteles gondoskodni az ajtóig szállításról. Amennyiben a futár láthatóan sérült csomagot kézbesít, a Megrendelő felelőssége, hogy a sérült csomagot ne vegye át, és még a helyszínen kérje a sérült csomag jegyzőkönyvbe vételét.

7.6. Az áru átvételekor a Megrendelő köteles a csomagolás sértetlenségét ellenőrizni. Amennyiben olyan sérülést észlel, amely érintheti a csomagban lévő termék állapotát, jogosult a küldemény átvételét megtagadni. Észrevételét a szállító képviselője által kiállítandó jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A sérült csomagolású árú visszaérkezését követően a Faktum haladéktalanul új terméket küld. Az ebből adódó késedelemért a Faktum felelősséget nem vállal.

7.7 Márkaboltjaink:

Faktum Budapest, 1107 Budapest, Szállás u. 23.

Tel.:06-30-867-5901

Nyitva: H-Szo.:10-19 V.: 10-15

e-mail: faktumbp@faktumbutor.hu

Honlap: www. faktumgyermeklakberendezes.hu

Faktum Gyermekáruház 6724 Szeged, Bakay N. u.29

Tel.:06-30-437-6676

Nyitva: H-SZ.:10-19 V.:10-15

e-mail: szeged@faktumbutor.hu

Honlap: www.faktumgyermekaruhaz.hu

7.8. A szállítási díj a megrendeléskor minden esetben a pénztár oldalon jelenik meg.

  1. Elállási jog

8.1. Ha a vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § értelmében a www.faktumbutor.hu oldalon vásárolt termékek tekintetében.

8.2.A fogyasztó elállhat a szerződéstől az ügyfélszolgálati telefonszámunkon (+36 30/5077436), email címünkön, (ugyfelszolgalat@faktumbutorbolt.hu) 14 napon belül anélkül, hogy bármilyen indokot kelljen adnia erre vonatkozólag, vagy – ha a határidő lejárta előtt megkapta az árut – annak visszaküldésével. A fogyasztó az elállási jogát a termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a (I) termék átvételének napjától számított 14 napon belül, (II) több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 napon belül, amelyen fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi, (III) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. Amennyiben a www.faktumbutor.hu ezen tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a 14 napos határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül Faktum Bútor Kft. megadja a fogyasztónak a meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le. Az elállás közlése vagy a kereskedelmi termék időbeni eljuttatása elegendő az elállási határidő betartásához.

8.3. Amennyiben a fogyasztónak minősülő vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a Faktum Bútor Kft.-nek vagy a Faktum Bútor Kft. által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A fogyasztót terheli a termék visszaküldésének közvetlen költsége ezen felül egyéb költség nem terheli. A fentieken túl fogyasztó köteles megtéríteni a Faktum Bútor Kft-nek a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenést.

Áru visszajuttatása a következő címre lehetséges:

Faktum Bútor Kft.
6754 Újszentiván, Szigeti út 15.

8.4. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó információt és nyilatkozat mintát a jelen általános üzleti feltételek 1. sz. mellékletében található.

  1. Garancia, szavatosság

9.1. A Faktum Bútor Kft., mint forgalomba hozó (gyártó/importőr) a www.faktumbutor.hu weboldalon kizárólag jó minőségű, hibátlan termékeket forgalmaz. Jótáll azért, hogy a www.faktumbutor.hu weboldalon megrendelt termékek anyag és gyártási hibáktól mentesek. A jótállás egyéb feltételeit a termékre vonatkozó jótállási jegy tartalmazza. A termékek forgalmazása mindenben megfelel a hatályos magyar jogi előírásoknak. A webáruházunkban forgalmazott bizonyos tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet utasításai az irányadóak, ez alapján 72 órás cseregaranciával élhet a vásárló, ha a rendeltetésszerű használatot a meghibásodás akadályozza.

9.2. A jótállásra és a szavatosságra a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) 6:157. §.-6:174.§. tartalmazza, illetve a 151/2003 Kormányrendelettben foglalt mindenkor hatályos rendelkezései az irányadóak. A fenti rendeletben foglaltak esetében a kötelező jótállás időtartama 1 év. (Faktum Bútor Kft. esetében: 9.3 pontban leírtak a mérvadók.)

Az Ügyfél által kezdeményezett jótállás érvényesítésének feltétele a jótállási jegy és a számla bemutatása. Az Ügyfél által kezdeményezett szavatossági, illetve jótállás érvényesítés minden esetben a Megrendelő és a Faktum Bútor Kft. között történik.

9.3. A Faktum Bútor Kft. 2 év önként vállalt jótállást biztosít vásárlóinak.

9.4. A szavatossági jogok érvényesítésének határideje a vásárlástól számított 6 hónap. A Megrendelőnek szavatossági jogai körében kijavítást vagy kicserélést követelhet, amennyiben ezek teljesítése nem lehetséges, a Faktum Bútor Kft-nek aránytalan terhet jelentene, vagy azt nem vállalja, a Megrendelő elállhat a szerződéstől vagy megfelelő árleszállításra tarthat igényt.

9.5. A Faktum Bútor Kft-nek jogában áll a vásárolt termékkel kapcsolatban jelzett hibát felülvizsgáltatni, a Faktum Bútor Kft. Minőségbiztosítási Osztályával, és abban az esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási költség a Megrendelőt terheli.

9.6. A garanciális igényt minden esetben írásban jelezze a minosegbiztositas@faktumbutor.hu címen.

  1. Panaszkezelés

A Faktum Bútor Kft. különösen fontosnak tartja, hogy Ügyfelei észrevételeit és panaszait azonnal kezelje és orvosolja.

5.1. Általános panaszkezelés

Az 1997. évi CLV. törvény rendelkezései szerint a Megrendelő a Faktum Bútor Kft. munkatársainak magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti cégünkkel.

Szóban tett panaszt – amennyiben a panasz jellege lehetővé teszi – Üzemeltető azonnal kivizsgálja, és ha lehet, orvosolja.

Amennyiben erre nincs lehetőség, vagy Ügyfél nem ért egyet a felkínált rendezési ajánlattal, Üzemeltető jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról, és 30 napon belül írásban tájékoztatja a panasz kivizsgálásával, ill. álláspontjával kapcsolatban.

5.2. Általános szavatossági tudnivalók

Webáruház szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. V. tv. -ben (Ptk-ban) és a 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadóak. A Webáruházban vásárolt árucikkekre az általános szavatosság szabályai érvényesek, mivel a Webáruházban kapható árucikkek nem tartoznak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jogszabály hatálya alá.

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló (A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. melléklete szerint) tájékoztatót az ÁSZF 2. sz. melléklete tartalmazza.

Az általános szavatossággal kapcsolatban a jelenlegi törvényi szabályozás (Ptk.) rendelkezése, a teljesség igénye nélkül:

Kellékszavatosság:

  1. A hibás teljesítés általános szabályai

6:157. § [Hibás teljesítés]

(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

  1. Kellékszavatosság

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]

(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

(4) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

6:161. § [Eltérés a jogosult által megjelölt kellékszavatossági jogtól]

A bíróság a jogosult kérelméhez nincs kötve, de nem kötelezhet olyan kellékszavatossági jog teljesítésére, amely ellen mindegyik fél tiltakozik.

6:162. § [A hiba közlése]

(1) A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

(3) A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]

(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

(3) Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.

(4) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

6:165. § [Az érvényesített szavatossági igény terjedelme]

(1) A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.

(2) Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

6:166. § [Költségviselés]

(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

6:167. § [A kötelezett gazdagodási igénye]

(1) Ha a dolog kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor, és ez a jogosult számára számottevő értéknövekedést eredményez, a kötelezett a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben e rendelkezést nem lehet alkalmazni.

(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

Termékszavatosság

6:168. § [Termékszavatossági igény]

(1) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

(2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

(3) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  1. a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  2. b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  3. c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

(4) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

6:169. § [Közlési és igényérvényesítési határidők]

(1) A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

(2) A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

6:170. § [Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén]

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

Általános termékek

Általános, nem szerzői jogi műnek számító árucikk csoportok esetén Ügyfél minden panaszával Üzemeltetőhöz tud fordulni (vagy igény szerint, amennyiben van, az árucikk képviseletéhez), és az általános szavatossági szabályok az irányadóak.

Nem elfogadható a panasz, amennyiben a probléma a nem megfelelő összeszerelésből, vagy a nem rendeltetésszerű használatból ered.

5.4. Szavatossági ügyintézés menete

A Faktum Bútor Kft. a panaszt szóbeli jelzés alapján nem tudja elfogadni, munkatársaink minden esetet kivizsgálnak, annak jellegéről és valóságtartalmáról meggyőződnek. Munkatársaink a saját hatáskörben elvégezhető kivizsgálást 7 munkanapon belül elvégzik, annak eredményéről a vevőt tájékoztatják. Amennyiben a probléma megítéléséhez külső szakértő bevonása indokolt, a kivizsgálási idő módosulhat.

A Faktum Minőségbiztosítási Osztálya foglalkozik a reklamáció kezeléssel és a panasz ügyintézéssel.

E-mail cím: minosegbiztositas@faktumbutor.hu

Telefon: +36-20/375-1329

A panasz ügyintézés menetét jogszabály (19/2014. (IV.29) NGM) szabályozza, mely (többek között) így rendelkezik:

  1. § (1) E rendeletben foglaltakat kell alkalmazni, ha a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a Polgári Törvénykönyv szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt (a továbbiakban: szavatossági igény) vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt (a továbbiakban: jótállási igény) érvényesít.

(2) E rendelet vállalkozásra vonatkozó szabályait a Polgári Törvénykönyv szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a dolog gyártójára is megfelelően alkalmazni kell.

  1. § Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A fogyasztó hátrányára eltérő szerződési kikötés helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
  2. § (1) Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania.

Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára.

(2) A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.

  1. § (1) A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti
  2. a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
  3. b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
  4. c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
  5. d) a hiba bejelentésének időpontját,
  6. e) a hiba leírását,
  7. f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
  8. g) az (5) bekezdés szerinti eset kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

(2) Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

(3) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

(4) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

(5) Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

(6) A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

(7) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

  1. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
  2. § (1) Kijavításra vagy – a 4. § (5) bekezdése szerinti esetben – a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni
  3. a) a fogyasztó nevét és címét,
  4. b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
  5. c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
  6. d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

(2) Az (1) bekezdésben előírtak a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

5.5 Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál

Ha a vásárló a fogyasztói jogok megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárásról.

A területileg illetékes járási hivatalok elérhetőségeiről az alábbi oldalon tájékozódhat: http://jarasinfo.gov.hu/

Társaságunk székhelye szerint illetékes járási hivatal:

Szegedi Járási Hivatal – Csongrád Megyei Kormányhivatal

Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.

Telefonszám: +36 62 561 600

Járás illetékességi területe: Algyő, Deszk, Dóc, Domaszék, Ferencszállás, Klárafalva, Kübekháza, Röszke, Sándorfalva, Szatymaz, Szeged, Tiszasziget, Újszentiván

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogutódja:

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Székhely: 1011 Budapest, Fő utca 44-50

Telefon: +361/795-1700

5.6 Békéltető Testület

A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából Ön eljárást kezdeményezhet az illetékes szakmai kamara mellett működő, az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testületnél is. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt Békéltető Testület illetékes.

A Faktum Bútor Kft székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +3662/554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti, kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:

http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:

http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A békéltető testületek teljes listáját a 3. sz. melléklet tartalmazza.

5.7 Európai Online Vitarendezési Platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot az online vásárlással kapcsolatos viták rendezésére bírósági eljárás nélkül.

A platform elérhetősége: https://ec.europa.eu/

5.8 Bírósági eljárás

A vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

  1. Adatvédelem, Hírlevél feliratkozás

A Felhasználó a regisztrációval és/vagy a hírlevél feliratkozással az adatvédelmi szabályzatban foglaltakat elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. Faktum Bútor Kft. adatvédelemmel kapcsolatos szabályzata itt érhető el.

Hírlevélről leiratkozni az Adatmódosítás oldalon a Hírlevél kicsekkolásával történhet.

  1.  Megrendelő aláírási hozzájárulása

A Faktum Bútor Kft. által üzemeltetett webshop böngészésével és használatával Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a www.www.faktumbutor.hu használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket és annak minden pontjával egyetért!

  1. Egyéb feltételek

A jelen Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény), illetve a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadók.

  1. melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Faktum Bútor Kft. 6754 Újszentiván Szigeti út 15 tel.: +36/30/5077436, e-mail: ugyfelszolgalat@faktumbutorbolt.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

Rendelés egyedi azonosító száma:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

  1. melléklet

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

  1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Faktum Bútor Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Faktum Bútor Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Egyes termékre vonatkozóan hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabály alapján a Faktum Bútor Kft. jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében meghatározott termékek esetében a jótállás időtartama legalább egy év.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

  1. Melléklet

Békéltető Testületek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Elem hozzáadva a kosárhoz.
0 elemek - Ft
Faktum